New dress for my new niece


Inilah dia baju untuk anak buat aku masa kenduri cukur jambul dia hari tu. heheh nmpk oklah kan. hehehe. Disebabkan adik aku bgtau last minit plak pasal kenduri tu. So aku pun buat segala daya baju tu. Actually kain yg sepatutnya untuk baju tu lain. Tapi disebabkan masalah pos, so aku pki aje fabrik yang ada dalam simpanan aku. Kalo perasan tu balance buat langsir for my other friend and also cover lampu ikea tu. tapi sweet skit kain tu nak buat baju anak buah aku tu. bukan apa, my sis nak warna pink, so oklah kan.

i also berjaya buat label for my sewing. so from now on, all my sewing will have this label. actually ada 3 label yang berbeza, but lupa nak amik gambar.


nmpk tak dia nyer headband sekali tu, kat sebelah atas kepala dia. but tak dipakaikan coz takut dia nangis plak. yang bestnye, sepanjang kenduri tu, dia asik tido aje. baik budaknye. Kalo perasan, baju tu besar dr dia. hehehe tulah buat keje last minit, pastu tak boleh agak sbb masa kenduri tulah first time saya jumpa dia.Tapi oklah, bak kata mak dia(adik pompuan saya) boleh pakai lama :)

ps:/ here are the tutorial ella dress

Comments

  1. menangis budak ni kalau dia tau baju tu besar sgt...

    ReplyDelete
  2. So cute..she will grow into it nicely!!! I love that floral too... soo feminie! Thanks for letting me know you made it :)
    ~Susan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

isi masa lapang...

DIY Beg - beg 2 gaya

Dulang hantaran - white green theme