20 mac 2010

Untuk weekend ni, target adalah untuk menyiapkan langsir untuk kawan aku dan juga comforter set. Mungkin korang ingat fabrik yang aku paparkan dulu. so masa untuk memotongnya. hehehehe(gelak macam bapak shinchan)

tapi sebelum itu, kena buat satu benda ni. hehehe br jumpa dalam internet semalam. tapi lupa plak addressnya. Apa bendanya adalah..

tada..... hehehe ring pin cushion bukan apa, senang nak cucuk jarum peniti dan juga senang untuk projek aku kali ini.



so untuk weekend ni aku cuba untuk memotong kain langsir dan juga comforter tu. Sorilah tak byk gmbr, ni ajelah gambar yang aku tangkap tadi. hehehhe..
1) area tempat aku mengukur kain. siap ada pita aluminium untuk ukur kain lg. hehehe. bukan apa, tali tape biasa aku pendek untuk ukur langsir.

 
2) fabrik untuk langsir. basically, warna tanahnya adalah kuning. tp xtau gmbr kuar putih lak

3) kain untuk comforter yang dah siap dipotong. dari kiri adalah sarung bantal (2 petak dan 2 kain ikea), sarung bantal panjang, bahagian belakang comforter cover dan juga bahagian comforter cover. Terasa banyak giler plak kain yg kena buat. (total semua kain lebih kurang 11 meter)

4) kain yang diikat mengikut apa yang akan dibuat. dari kiri comforter cover set, langsir untuk 2 tingkap, dan juga 2 sarung bantal besar.

so ptg tadi hantar pi jahit tepi. harap2 esok aku dah boleh jahit untuk langsir dulu. next week kot baru aku jahit comforter cover set tu.

oklah sampai sini dulu. hehehe nanti aku postkan gambar bila dah siap nanti ye..

p/s: memandangkan ini adalah first time aku buat langsir untuk rumah orang (kalo umah aku kat kg dan juga kat kl ni, memang aku jahit sendiri pun) dan juga first time buat comforter set (king size) harap2 ia akan jadi eloklah.



Comments

  1. tak payah lah aku pening2 nak pk... aku hantar jak kain kat kau dan ambil balik dah siap... heheheh (ketawa shin can)... abg ni baiklah.

    ReplyDelete
  2. hahahha.. jauh tu nak hntr.. boleh-boleh silakan...

    ReplyDelete
  3. salam..saya nak taye..isi dlm comforter 2 letak ape?? kapas ke??

    ReplyDelete
  4. comforter tu just sarung aje. yg dlm memang dah beli siap dah

    ReplyDelete
  5. ada ke yg jual comforter saje..kat mne beli??

    ReplyDelete
  6. ikea ada jual comforter shj. yg lain rasanya akemi pun ada kot.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

isi masa lapang...

DIY Beg - beg 2 gaya

Dulang hantaran - white green theme