quilt for my new family member

Giler lama tak update blog ni. hehehe bukan apa, bz keje beb. dalam bz2 tu pun smpt jugak menjahit. cuma tak sempat nak upload aje. oklah. entry kali ni aku buat quilt baby untuk my soon new big family's member. Anak buah aku yg ke-13 hehehe,



untuk quilt kali ni, aku nak try buat pattern pinwheel plak. so apa lagi, potong kain. quilt ni aku pakai 5 kaler kain bunga, 3 kaler kain kosong dan juga kain bahagian belakang. banyak jenis kain, tapi kuantiti tiap satu sikit aje. selimut ni pun kecik aje. 80cm X 120 cm aje... cukuplah untuk baby kan..

1)kain2 yang dah kena potong. huhuhu potongan mcm hampeh sbb tak cantik betul potong pki gunting biasa

2)kain2 yang dah dijahit bentuk pinwheel. ok lah jugak kan..
3)siap pun hehehe

lepas ni nak siapkan sarung bantal baring, sarung bantal peluk dan juga bag diaper. hehehe.. oklah.. smpi sini dulu.. bye...


Comments

  1. wah cantiknya shafri! bukan kau yg cantik... maksud aku selimut tu... heheheh...

    baguslah kau ni. cam bleh order je satu kan? hehehe...

    ReplyDelete
  2. aku buat utk size baby je.. saiz besar blum lg.. hehehe.. ko ade baby ke?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

isi masa lapang...

DIY Beg - beg 2 gaya

Dulang hantaran - white green theme